U središtu interesa su učinci ciljanih programa podrške roditeljima koji se projektom podupiru, u svrhu gradnje dokaza o njihovoj djelotvornosti i ekonomičnosti, ali i otkrivanja mogućnosti daljnjeg poboljšanja.
Kao vanjska evaluatorica angažirana je prof. Patty Leijten sa Sveučilišta u Amsterdamu, jedna od vodećih stručnjakinja za evaluaciju intervencija u području mentalnog zdravlja djece i podrške obiteljima (https://www.pattyleijten.com/publications).
Na stručnom skupu pod naslovom Ishodi programa „Rastimo zajedno i mi“ kod roditelja i djece: što znamo, što želimo saznati i zašto? održanom 3. listopada 2023. u Zagrebu okupilo se 19 predstavnika voditeljskih timova područnih službi Obiteljskog centra koji provode programe ciljane podrške roditeljstvu u 17 županija RH uz ravnateljicu Ivanu Šešo, a uvodna izlaganja su održale profesorice Patty Leijten i Nina Pećnik.
Rezultati anonimne evaluacije skupa pokazali su zadovoljstvo sudionika temom i organizacijom, a prosječna ocjena skupa u cjelini na ljestvici od 1 – 5 iznosila je 4,7. Kao dobre strane ovog stručnog skupa sudionici su istaknuli:
- Tematski i problemski je bio vrlo dobro strukturiran i fokusiran na potrebe evaluacije i unaprjeđenja radionica, prostor odvijanja je bio ugodan, prilagođen.
- Početak zajedničkog rada na pitanjima evaluacije, podizanje svijesti o važnosti evaluacije, stvaranje dijaloga među stručnjacima
- Finija diferencijacija ishoda postignutih programom, a koji se na upitnicima ne mogu zahvatiti
- Interakcija provoditelja programa i vanjskih evaluatora
- Okupljanje stručnjaka i razmjena iskustava i ideja
- Odlična voditeljica i predavačica, briga da svi razumijemo, interakcija između sudionika,
- Razumljivost predavačice i njena priprema, briga organizatora o detaljima koji pridonose osjećaju ugode (doček, ručak, mjesto susreta)
Kao nedostaci su spomenuti:
- Skup bi dao više rezultata kada bi trajanje bilo nekoliko dana
- Možda bi bilo dobro da smo imali jasnije zaključke i nekakav plan za daljnje korake i da smo malo više vremena posvetili samoj teoriji evaluacije
- Nadala sam se više doznati o načelima provedbe vanjskih evaluacija različitih programa (tj. više teoretskih znanja o provedbi evaluacija).